Vanliga frågor

Anledningen till att du inte fått ett sms/mail kan vara att din organisation lagt in felaktig mailadress eller mobilnummer, ta kontakt med din organisation för att få medlemskoden. Följ sedan stegen nedan.

Bilderna nedan är steg tagna från ett sms.
Samma steg gäller vid skapande av konto via webbversionen.

Steg 1:
Har du inte fått ett sms/mail från din organisation, laddar du ner appen Cardskipper ifrån Google Play / App Store.

Steg 2:
Öppna upp appen som du installerat på din enhet,
tryck sedan på 'Logga in'.


Steg 3:
Tryck sedan på 'Lägg till medlemskap'.

Steg 4:
I fältet 'Medlemskod' anger du den kod som du fick av din organisation, fyll sedan i födelsdatumet för personen vars medlemskort du ska lägga till/skapa konto för.


Steg 5:
Fyll sedan i kontouppgifter för ditt Cardskipperkonto.
Det du anger här kommer att vara dina inloggningsuppgifter.

Bilderna nedan är steg tagna från ett sms.
Samma steg gäller vid skapande av konto när du fått ett mail.

Steg 1:
När du fått ett sms/mail från din organisation, trycker du på länken i sms:et/mail:et.

Steg 2:
Här ser du medlemsinformation som sms:et är kopplat till. Har du ett konto i Cardskipper tryck 'Ja' annars 'Nej'. Trycker du 'Ja' så blir du skickad till Google Play / Appstore om du inte har Cardskipper installerat på din enhet.


Steg 3:
Har du tryckt 'Nej' i Steg 2, så kommer du till kontoregistreringen. Här anger du mailen du vill koppla till ditt konto, om du vill ändrar du lösenordet. Du kommer att få ett bekräftningsmail med dessa uppgifter när du tryckt på 'Skapa konto'.

Steg 4:
När du tryckt på 'Skapa konto' skickas du vidare till Google play / Appstore beroende på vilket enhet du använder. Ladda sedan ner appen.


Steg 5:
När du öppnar appen för första gången, räcker det med att du anger det mobilnummer sms:et och trycker 'Slutför registrering' för att logga in.

Är du medlem i fler organisationer som använder sig av Cardskipper kan du samla dina kort på samma konto. Följ stegen nedan.

Steg 1:
När du är inloggad i appen, tryck på plustecknet.
Beroende på enhet så kan plustecknet förekomma på olika ställen på sidan med dina medlemskort.

Steg 2:
I fältet 'Medlemskod' anger du den kod som du fick i sms:et/mail:et, fyll sedan i födelsdatumet för personen vars medlemskort du ska lägga till.


Genom att dra fingret (swipa) åt höger eller vänster så kan du skifta mellan de olika kommunikationsflödena.
För att visa hela kommunikationen i fullskärm klickar du på posten i listan.

Tryck på de 3 strecken i vänstra hörnet => Tryck på menyn uppe till vänster,

Nedan förklaras vad för olika inställningar som kan göras.

  • Ändra namn:
    Här kan du ändra namn för kontoinnehavaren. O.B.S! Namnet på medlemskortet kommer ej ändras.

  • Ändra e-postadress:
    Här ändrar du din e-postadress som du använder för att logga in.

  • Ändra lösenord:
    Här ändrar du lösenordet som du använder för att logga in.

  • Ta bort medlemskap:
    Här kan du ta bort medlemskort som du ej vill se i appen.

  • Kommunikation:
    Här kan du stänga av notiser för ebjudanden och även dölja dom i appen.

Om du inte har en IOS/Android enhet, kan du använda vår mobila hemsida member.cardskipper.se

IOS

Android

Kontakta support@cardskipper.se för övriga frågor eller hjälp.